توانمندسازی دیجیتالی فروشگاه اینترنتی
۱۰۰ ساعت
امروزه همزمان با رشد شبکه های اجتماعی، بخش عمده ای از فروش محصولات و خدمات کسب و کارهای گوناگون به این بسترها منتقل گردیده است. در سال های اخیر با مشکلاتی که بدلیل قطعی اینترنت جهانی و همچنین تحریم ها و حملات سایبری به زیر ساخت ها رخ داده است، دیگر نباید تنها به یک صفحه در اینستاگرام اکتفا نمود و باید حتماً جایگزینی برای آن داشت تا در صورت رخداد هر کدام از موضوعاتی که ذکر گردید، امکان ادامه فعالیت اقتصادی کسب و کار شما وجود داشته باشد و تعامل با مشتریان شما قطع نگردد. از این رو دوره توانمندسازی دیجیتالی فروشگاه اینترنتی را طراحی نمودیم تا بتوانید با تکیه بر ذوق و سلیقه خود، یک وبسایت فروشگاه اینترنتی را برای خود طراحی کنید، محصولات خود را بارگذاری نموده و بروز رسانی کنید و فروش خود را در آن آغاز نمایید. با توجه به اینکه مخاطبین این دوره ممکن است دانشی نسبت به ساخت وبسایت و برنامه نویسی نداشته باشند، این دوره را با ساده ترین سیستم مدیریت محتوای ممکن وبسایت یعنی WordPress طراحی کرده ایم و در ادامه آن آشنایی مقدماتی با زبان HTML را فرا خواهید گرفت تا یک قدم جلوتر از دیگران باشید.
توسعه دهنده سیستم های مدیریت محتوای با WordPress
وردپرس (WordPress) یك سیستم مدیریت محتوا و نرم افزار كد باز است كه به طور گسترده از سوی وبلاگ نویسان برای نوشتن سایت ها و وبلاگ ها مورد استفاده قرار میگیرد و توسط مت مولنوگ پایه گذاری شده است. در واقع وردپرس یك سیستم مدیریت محتوا برای سایت ها و وبلاگ هاست برای محتوای آموزشی، تجاری، علمی و موارد دیگر همچنین قابلیت ایجاد سایتهای اجتماعی با افزونه های قدرتمندی را دار است كه با زبان برنامه نویسی پی اچ پی نوشته شده و توسط MySQL و شركت ها و انجمن های دیگر پشتیبانی میشود. این سیستم کاملاً رایگان و متن باز است و با سرعت و پیشرفتی قابل ملاحظه تبدیل به معروفترین و پركاربردترین ابزار ساخت وبلاگ و سایت بر روی هاست شده است.
- نصب و راه اندازی وب سرور Myslq و PHPmyadmin
- نصب و راه اندازی WordPress
- کار با بخش مدیریت پست، برچسب ها و گروه ها
- مدیریت محتوای چند رسانه ای، پیوندها، برگه ها و دیدگاه ها
- کار با قالب ها و افزونه ها
- انجام تنظیمات پیشرفته
- بهینه سازی SEO
طول دوره: ۳۴۰ ساعت – نظری: ۷۷ساعت – عملی : ۲۶۳ ساعت
طراحی مقدماتی ساده صفحات وب با HTML
برنامه نویس زبان HTML برای طراحی صفحات WEB كسی است كه علاوه بر مهارت كاروری عمومی رایانه شخصی با استفاده از وب (WEB)، توانایی بکارگیری برنامه های قابل استفاده در وب با شناخت كاربرد نرم افزارهای كمكی, كار با ساختار زبان برنامه نویسی HTML، كار با متن، كار با پیوندها، كار با محتوای چند رسانه ای در صفحات وب، دسته بندی اطلاعات با استفاده از لیست ها و جداول، بکارگیری زیر صفحه ها برقراری ارتباط با کاربران بوسیله پرسشنامه ها و برقراری ارتباط HTML با كدهای دیگر، توانایی طراحی صفحات WEB را داشته باشد.
- توانایی بکارگیری وب (WEB)
- بکارگیری برنامه های قابل استفاده در وب
- توانایی تشخیص کاربرد نرم افزار های کمکی
- کار با ساختار اصلی زبان برنامه نویسی HTML
- کار با متن، پیوندها (Hyper Links) و محتوای چند رسانه ای (Multimedia) در وب
- دسته بندی اطلاعات با استفاده از لیست ها و سازماندهی آنها با جداول
- بکارگیری زیر صفحه ها با استفاده از قاب ها (FRAMES)
- برقراری ارتباط با کاربران بوسیله پرسشنامه ها (FRAMES)
- برقراری ارتباط HTML با کد های دیگر
طول دوره: ۱۷۰ ساعت – نظری: ۶۰ ساعت – عملی : ۱۱۰ ساعت
مهارت های زندگی آنلاین
از مهارت های ارائه داده شده در این سرفصل میتوان به مواردی مانند بکارگیری ویندوز مقدماتی، بکارگیری Word مقدماتی، انجام تایپ ده انگشتی، بکارگیری مهارت های آنلاین در اینترنت، بکارگیری كامپيوتر شخصی، لپ تاپ، تلفن های همراه هوشمند و تبلت و مشابه آن را نام برد.
- بكارگیری ویندوز مقدماتی
- بكارگیری Word مقدماتی
- انجام تایپ ده انگشتی
- بكارگیری مهارت های آنلاین در اینترنت
- بكارگیری كامپیوتر شخصی، لپتاپ، تلفن های هوشمند و تبلت و مشابه آن.
طول دوره: ۳۴ ساعت – نظری: ۷ ساعت – عملی : ۲۷ ساعت
مدير SEO
SEO فرآیند بهینه سازی یک سایت است تا موتورهای جستجوگر آن را بهتر بشناسند. به عبارت دیگر با پیشرفت كردن جنبه های داخلی و خارجی یک سایت بهترین رتبه بندی ممکن در صفحات نتایج را بدست آورد و تعداد بازدیدكنندگان از آن سایت را افزایش داد.
- مدیریت رابطه سودمند با مشتری
- برنامه ریزی بازار یابی
- بکارگیری فرآیند تشخیص و انتخاب فرصت
- بکارگیری اینترنت پیشرفته در جهت بازار یابی الكترونيكی
- انجام داده آمایی بازار یابی الكترونيك در حوزه كاری
طول دوره: ۶۴ ساعت – نظری: ۱۶ ساعت – عملی : ۴۸ ساعت
مهندس طراح تبلیغات و بهینه سازی WEB
مهندس كامپيوتر طراح تبلیغات و بهینه سازی WEB در مراکز كامپيوتر، IT، ICT،IKT به عنوان یك عضو در تیم طراحی و ساخت WEB برای E-Business و E-Commerce و مشابه آن بر اساس آموخته های خود انجام وظیفه میكند. همچنین با کسب این مهارت از عهده شناخت Visibility Web، كار با موارد باعث پیشرفت Promotion، انجام Search Engine Optimization (طراحی site و محتوا) و كار با بهینه سازی Engine Search (promotion external) بر خواهید آمد.
- شناخت Web Visibility
- کار با مواردی که باعث پیشرفت Promotion میشود.
- انجام Search Engine Optimization (طراحی Site و محتوا)
- کار با بهینه سازی Search Engine (External Promotion)طول دوره: ۲۴۰ ساعت – نظری: ۲۸ ساعت – عملی : ۵۲ ساعت – کارآموزی: ۸۰ ساعت
مدیریت فروشگاه اینترنتی
با توجه به نقش موثر خدمات الکترونیک در کاهش معضلات مختلف شهری از جمله ترافیک، آلودگی هوا و حوادث، همچنین قابلیت ایجاد بازارهای مختلف اقتصادی، موج جدیدی از علاقه مندان به مباحث فوق اقدام به افتتاح فروشگاه های اینترنتی در ایران نموده اند. ورود بدون آگاهی در بازارهای اینترنتی منجر به عدم کسب درآمد کافی و ضرر و زیان مالی خواهد شد، گذراندن این دوره سبب آشنایی با اصول مدیریت فروشگاه های اینترنتی و رونق کسب و کار شما خواهد شد.
- ثبت نام فروشگاه اینترنتی و خرید نرم افزار مناسب
- فروش کالا و خدمات، بازاریابی بنری، تعیین اعتبار برای نمایندگان و ایجاد تخفیف به مشتریان ویژه
- ایجاد روش های پرداخت گوناگون
- اعمال تنظیمات جهت معرفی وبسایت به موتورهای جستجو تحت استاندارد SEO
- مدیریت کنترل پنل هاست، پایگاه داده
- نظارت بر فروشگاه، پاسخ به درخواست ها، ارتباط موثر تر با بازدیدکنندگان
- تهیه گزارش از میزان عملکرد و اصول مقدماتی حسابداری و محاسبه و تهیه گزارشات مالی
طول دوره: ۷۰ ساعت – نظری: ۲۳ ساعت – عملی : ۴۷ ساعت
بازاریابی فروشگاه مجازی
مهارت های حوزه بازاریابی فروشگاه های مجازی شامل توانایی تبلیغات آنلاین، بازاریابی و بررسی رسانه های اجتماعی، طراحی وب سایت، CRM و… است. پس از گذراندن این دوره، میتوانید هر نوع کالا و خدماتی را از ظریق اینترنت بفروش برسانید.
- طراحی و توسعه طرح بازاریابی برای فروشگاه های مجازی
- بازاریابی از طریق پست الکترونیک (Email Marketing)
- تبلیغ آنلاین
- بازاریابی واسطه گری (Affiliate Marketing)
- بازاریابی موتورهای جستجو (Search Engine Marketing)
- بازاریابی رسانه های اجتماعی (Social Media Marketing)
- بازاریابی ویروسی (Viral Marketing)
- طراحی و توسعه مناسب وبسایت فروشگاه
- بررسی و آنالیز وبسایت و بهینه کردن آن
- مدیریت ارتباط با مشتری (Customer Relationship Management)
- تحقیقات بازار (Market Research)
طول دوره: ۴۲۰ ساعت – نظری: ۷۵ ساعت – عملی : ۳۴۵ ساعت