knowledge management

مدیریت دانش

این دوره بسته به نوع نیازمندی هر فرد در هر جایگاهی در سازمان دانشی که هستند بتوانند نیازهای خود را پوشش دهند. مهم ترین بخش این دوره، آشنایی کامل با تعاریف مدیریت دانش و چرایی نیاز سازمان ها در پیاده سازی آن است. در هر رده از سازمان بسیار اهمیت دارد که افراد آگاهی لازم را نسبت به چیستی و چرایی کاری که انجام میدهند داشته باشند و با بهترین و بهینه ترین روش را برای انجام وظایف دانشی خود آشنا باشند. نیازمندی های یک مدیر ارشد دانش در برابر یک مدیر دانش در بخش های پایین تر یا کارگران دانشی و یا سایر ذینفعان از یکدیگر متمایز و متفاوت است و نباید همه افراد با هر سطح درگیری با مقوله مدیریت دانش تمام آموزشها را داد، زیرا این کار باعث گمراهی و تداخل بین افراد در سازمان میشود. چیزی که باید هر عضو از سازمان دانشی آموزش ببیند، شامل یادگیری کلیات مدیریت دانش و در کنار آن مواردی است که به انجام هرچه بهتر وظایف وی در چرخه مدیریت دانش کمک میکند.

مدیریت دانش

مدیریت دانش جدیدترین حوزه در رشته های مدیریتی است که حول محور دانش است و روشی است برای مدیریت کار با توجه به ارزش و تاثیر یک دارایی نامشهود یعنی دانش. در این دوره سعی شده تا با استفاده از بروزترین منابع و تکنیک ها تمام مباحث مورد نیاز برای پیاده سازی مدیریت دانش در سازمان را برای شما فراهم بیاوریم. از جمله مباحثی که در این دوره با آنها آشنا خواهید شد عبارتند از:

  • Introducing Knowledge Management
  • Knowledge and Learning
  • Organizational Learning and Learning Organizations
  • Organizational Culture and Change Management and Communities of Practice.
  • Technology Enablers
  • Knowledge Management Frameworks and Processes
  • Knowledge Strategy
  • Evaluation Knowledge Management and Planning
  • Knowledge Management Measurements and Methodologies 

در نهایت با ساخت یک مورد تجاری با مطالب فوق بصورت عملی و با ذکر مثال آشنا خواهید شد.

ITIL V3 Foundation Level

ITIL مخفف Information Technology Infrastructure Library و به معنی کتابخانه زیرساخت فناوری اطلاعات است. این مدل، یک چارچوب مدیریتی استاندارد و کارآمد در حوزه مدیریت خدمات فناوری اطلاعات به شمار می‌رود. می‌توانید ITIL را مجموعه‌ای از روش‌های مدیریتی خدمات فناوری اطلاعات در نظر بگیرید که بر سازگار کردن خدمات فناوری اطلاعات با نیازهای کسب و کار تمرکز دارد. می‌دانیم که هر کسب و کار، محصولات و خدمات خاصی ارائه می‌دهد. مدل ITIL برای هر محصول یا سرویس به مدیریت نحوه ارائه محصولات و خدمات، صنعتی شدن، پشتیبانی و مصرف، از ابتدا تا انتها کمک می‌کند. با کمک ITIL می‌توانید کیفیت سرویس‌های IT کسب و کار خود را به گونه‌ای بهبود ببخشید که هم منافع مشتریان و هم منافع سازمان، به یک اندازه تامین شود.

  • مفاهیم پایه، مفهوم سرویس، فرآیند و فعالیت، مفهوم سیستم، دلایل پیاده سازی ITIL
  • آشنایی با مفاهیم بلوغ فرآیندی سازمانها و اثر آن در پیاده سازی ITIL، مفهوم ارزش در ITIL
  • معرفی ITIL و چرخه عمر خدمات، مفهوم Service owner، Service Manager و…
  • بررسی فرآیند های مرتبط با استراتژی خدمت و مفاهیم پایه مانند UP و BRM
  • بررسی گروه فرآیند های طراحی خدمت و رابطه آنها با یکدیگر، مفاهیم پایه مانند SLA و OLA
  • بررسی گروه فرآیند های انتقال خدمت و جایگاه آنها
  • بررسی گروه فرآیند ها و فعالیت های عملیات خدمات
  • بررسی روش های بهبود مستمر خدمت و فرآیندهای مرتبط با آن
  • معرفی نمونه های پیاده سازی شده در جهان

طول دوره: ۶۰ ساعت نظری: ۴۰ ساعت عملی : ۲۰ ساعت

هوشمند سازی داده های کسب و کار با Tableau

Tableau  یک نرم افزار تجسم داده است که برای علم داده و هوش تجاری استفاده میشود. این برنامه میتواند طیف گستردهای از تجسم دادههای متفاوت را برای ارائه تعاملی داده ها و نمایش آنها، به وجود آورد. این برنامه دارای ابزارهایی است که دادهها را کاوش کرده و تأثیرات آن را در قالب تصویری قابل مشاهده می باشد و به راحتی برای هر فردی قابل درک است. Tableau همچنین دارای قابلیت تجزیه و تحلیل سریع دادهها و پشتیبانی ابری است.

  • بکارگیری هوش تجاری و نرم افزار tableau
  • ورود و ترکیب کردن انواع داده ها و منابع داده
  • ساخت داشبورد و استوری
  • ارزیابی و تحلیل داده ها
  • ایجاد فیلد های محاسباتی
  • کار با نقشه ها و رسم نمودار
  • گرفتن خروجی و گزارشگیری

طول دوره: ۶۰ ساعت – نظری: ۱۰ ساعت – عملی : ۵۰ ساعت

 

مدیر BI در فناوری اطلاعات (هوش تجاری)

هوش تجاری (Business Intelligence) به دانشی گفته می شود، که حاصل تجزیه و تحلیل اطلاعات یک شرکت یا سازمان است. هدف هوش تجاری، هدایت تصمیمات بهتر تجاری است که سازمانها را قادر به افزایش درآمد، بهبود بهره­ وری عملیاتی و کسب مزیت­های قابل رقابت نسبت به رقبای تجاری خود میکند.

  • كار با هوش تجاری
  • كار با انبارهای داده
  • تحلیل كسب و كار و بصری سازی داده ها
  • داده كاوی، متن كاوی و وب كاوی
  • مدیریت عملكرد كسب و كار
  • پیاده سازی شبكه های عصبی برای داده كاوی

طول دوره: ۱۳۲ ساعت – نظری: ۳۱ ساعت – عملی : ۸۶ ساعت – پروژه: ۱۵ ساعت

مدیر عمومی پروژه های کامپیوتر و IT

دیر عمومی پروژه های کامپیوتر و IT کسی است که از عهده انجام Discovery و Analysis پروژه و Estimating در خصوص پروژه و قالـب بنـدی Project و بررسـی Foundation و Develop کردن Plan ساختن یک تیم مجـرب و Monitoring و Managing پـروژه و مـدیریت Chaos و شناخت Ends Loose Up Tying برآید. همچنین این مدیر باید با تیم های دیگر مهندسی کـامپیوتر و IT در خصوص مراحل انجام پروژه های نرم افزاری و سخت افزاری همکاری لازم را انجام دهد.

  • کار با قابلیت های نظارت والدین بر کودکان در ویندوز و اندروید

  • ایجاد حساب کاربری برای والدین و کودکان

  • بررسی انواع روش های نظارتی

  • تنظیم زمان دسترسی

  • شناخت رتبه بندی سنی بازی ها و کنترل آنها

  • کنترل نرم افزارهای کاربردی

  • کنترل وب

طول دوره: ۳۰۴ ساعت – نظری: ۴۸ ساعت – عملی: ۹۶ ساعت – کارآموزی: ۸۰ ساعت – پروژه: ۸۰ ساعت

 

مدیر مهندسی بهره وری نیروی انسانی کامپیوتر و IT

دوره مدیر مهندسی بهره وری نیروی انسانی کامپیوتر و IT، توانایی ها و مهارت هایی را به یک مهندس کامپیوتر می آموزد که در تیم های مدیریت مهندسی کامپیوتر و موارد وابسته به آن مانند IT ،ICT ،IKT و مشابه آن در تیم های مربوطه میتواند در جهت بهره وری نیروی انسانی کامپیوتر، IT ،ICT و IKT و نظیر آن انجام وظیفه کند.

  • شناخت مهارتهای مدیریت
  • ساخت VISION و MOTIVATION
  • كار با TEAM EFFECTIVE
  • توسعه سبكهای مدیریت
  • ساخت WORLD-CLASS PERFORMANCE
  • MANAGING یك تیم بصورت روز به روز
  • انجام CONTINUED GROWTH
  • توانایی كار با مهارتهای Management Performance
  • كار با PEOPLE و PROCESS در PARTNERSHIP
  • كار با نیازمنیهای شخصی هر كارمند
  • ایجاد ساختار یك FRAMEWORK برای ساخت PERFORMANCE
  • انتقال از MANAGER به COACH
  • مدیریت JOURNEY برای SUCCESS
  • انجام DELIVERING یک FORMAL PERFORMANCE  APPRAISAL
  • بررسی مهارتهای Business برای Excellence Professional
  • انجام REALIZING در خصوص STRENGTHS و FULFILLING برای POTENTIAL
  • توسعه نیروی PROFESSIONAL
  • توسعه TOOLSET THINKING مدیر
  • انجام نتایج در SITUATIONS PRESSURE
  • ساخت REPUTATION PROFESSIONAL مدیر
  • تدارك و تنظیم PROPOSALS BUSINESS PERSUASIVE
  • ساختن خواسته های نهایی
  • بررسی Creative Problem Solving و Critical Thinking
  • انجام روشهای PERSONAL LEVERAGING
  • بهینه سازی تیمهای مجازی و راه دو
  • كار با اشتباهات فواصل
  • مدیریت تیمهای مجازی dynamic
  • توسعه یك مجموعه از ابزار سفارشی

طول دوره: ۴۳۲ ساعت نظری: ۱۲۰ ساعت عملی: ۱۵۲ ساعت – کارآموزی: ۸۰ ساعت – پروژه: ۸۰ ساعت